Werkwijze chemische peelings.

Sinds tientallen jaren worden chemische peelings voor huidvernieuwing/huidverjonging gebruikt in de medische cosmetologie. Door het verwijderen van de buitenste huidlagen krijgt de huid een jonger, gezonder en homogener uiterlijk. De huid wordt gladder( betere reflectie) met een meer gelijkmatige pigmentatie.
Gezien de nieuwe huid extra gevoelig is voor UV licht worden peelings meestal niet tijdens de zomermaanden uitgevoerd.

Indicaties chemische peelings

• Huid met neiging tot acné
  • Onzuivere huid, vale teint, ruwe huid
  • Huidveroudering en fijne rimpeltjes
  • Door de zon beschadigde huid (photoaging)
  • Onregelmatige pigmentatie, bruine vlekken, melasma
  • Huidverfrissing
  • preventie huidveroudering

Easy phytic solution

• Op basis van glycolic-lactaat-amandel-fytinezuur.
  • De belangrijkste indicatie zijn beginnende huidveroudering, oppervlakkig melasma en teenagers huidproblemen(acné).
  • Deze peeling leidt niet tot een zichtbare afschilfering en heeft met gevolg geen herstelperiode!
  • Protocol: 6 peelings op wekelijkse basis

NEOSTRATA prosystem retinol peel

Deze wetenschappelijk bewezen geavanceerde medische peeling bevat een hoge concentratie  aan Retinol en een Retinol BoostingComplex ™ die de collageenproductie stimuleert , de huid exfolieert en alzo fijne lijntjes en rimpels aanpakt , de huid verstevigt en promoot tevens een heldere gelijkmatige teint met een fijnere huidtextuur.
Deze peeling kadert in effectief anti-aging regime door het complementeren van producten die het effect van de peeling versterken.
Resultaten zijn reeds zichbaar na 1 peeling maar voor de beste resultaten wordt een serie van  4 peelings aangeraden om de 4-6 weken.

Easy TCA Peel

• Is een effectieve maar nog steeds veilige medium-diepTrichloorazijnzuurpeeling.
  • De belangrijkste indicaties  zijn ernstigere vormen van photoaging en de rokershuid.
  • Deze peeling geeft een meer uitgesproken schilfering en soms korstjes.
  • protocol:4 peelings op wekelijkse basis.

PRX-T33:

• Is een unieke gepatenteerde  revitaliserende peeling van de nieuwe generatie op basis van TCA (33%) , Waterstofperoxide en Kojic acid (5%)
  • De belangrijkste indicaties zijn anti-aging , fijne rimpels en huidversteviging
  • Deze peeling heeft het effect van een medium-diepe peeling zonder de ongemakken van herstel (huidschilfering).
  • protocol:5 peelings op wekelijkse tot 14 daagse basis
  • onderhoud: 1 peeling om de 3 tot 4 maanden
  • Bekijk hier de video PRX-T33
  • Lees hier onze blog over PRX-T33