• Ouderdomsvlekjes en fijne adertjes kunnen je er ouder doen uitzien dan rimpels. IPL (Intense pulsed light) is een intens licht gebaseerde technologie die pigmentvlekken, fijne adertjes en fijne rimpeltjes aanpakt. De lichtstraal van de laser dringt door de huid tot in het huidpigment en de bloedvaten, waar de energie omgezet wordt in warmte. Deze warmte doet vlekken afschilferen en de bloedvaten verdwijnen. Omdat deze licht gebaseerde technologie ook de collageenaanmaak stimuleert krijgt het gelaat een zachte lifting. Vermits het huidoppervlakte niet beschadigd wordt(niet ablatief) is de hersteltijd minimaal.

Onze hoogkwalitatieve Medische VENUS VERSA IPL  behandelt niet alleen de door zon veroorzaakte huidveroudering maar is eveneens een zeer effectieve methode om de huidveroudering te vertragen en de huid gezond te houden.

Werkwijze behandeling voor pigmentvlekken-uitgezette bloedvaatjes:

Voor een optimaal resultaat worden meerdere( 4 à 6 behandelingen) gepland met telkens drie tot vier weken pauze.
Daar de huid niet gebruind mag zijn voor en tijdens de kuur is het best deze behandeling te starten in de herfst.
Deze behandeling kent weinig of geen downtime(herstel) waarbij make-up onmiddellijk na de behandeling kan aangebracht worden.

Indicatie IPL-behandeling: Ipl huidvlekken ouderdomsvlekken pigmentvlekken couperose venus versa ipl

• Preventie/voorkomen van huidveroudering
  • Photorejuvenation( verbetering ouderdomsvlekken, uitgezette bloedvaatjes en fijne rimpels)
  • Fijne lijntjes
  • Ouderdomsvlekken, zonnevlekken (lentigo solaris)
  • Pigmentvlekken
  • Rosacea/couperose
  • Fijne adertjes
  • Beginnende huidverslapping door collageenverlies
  • Gelaat/decolleté/handen

Veelgestelde vragen:

Ben ik een geschikte kandidaat ?

Tijdens een huidverbetering  advies/consult bepalen we of deze behandeling voor u geschikt is. Dit consult maakt het ook mogelijk dat we de behandelingen in de agenda zo inplannen dat de continuïteit van de behandelingen gegarandeerd blijft zodat u een optimaal resultaat kan bereiken.

De beste kandidaat is iemand met een lichte huid die huidverkleuringen vertoont :namelijk ouderdomsvlekjes* en/of uitgezette bloedvaatjes . (*Lentigo solaris is een goedaardige gepigmenteerde huidafwijking die optreedt bij vaak zonbeschadigde blanke huidtypes.)

Venus Versa™ photofacial kan ook beginnende fijne lijntjes behandelen en voorkomen.

Omwille van veiligheidsredenen kan het echter zijn dat u geen geschikte kandidaat bent:

• Zwangerschap en borstvoeding
  • Huidkanker
  • Ziekten die door het licht gestimuleerd worden ( b.v. Lupus, epilepsie)
  • Recidiverende herpesinfecties
  • Slecht gecontroleerde endocriene ziekten ( Bv ontregelde diabetes)
  • Actieve huidziekten ( infecties, psoriasis,…)
  • Facelift binnen de 3 maanden
  • Tattoo of permanente make-up in het te behandelen gebied
  • Bepaalde medicatie
  • Zongebruinde huid
  • Huidtype 4 en hoger omwille van het risico op verbranding en pigmentverschuiving
  • De baardregio bij mannen omwille van het risico op epilatie
Wat met donkere / etnische huidtypes ?

Lichte huidtypes die het gevoeligst zijn voor huidbeschadiging door de zon zijn het meest geschikt. Donkere huidtypes zijn gevoeliger voor pigmentverschuivingen door de behandeling.

Tijdens een huidverbetering advies/consult  kan bepaald worden of u een geschikte kandidaat bent.

Hoeveel behandelingen zijn er nodig ?

De meeste patiënten ondergaan 4 tot 5 (max 6) behandelingen op drie(vier)wekelijkse basis om tot de beste resultaten te komen.

Welke voorbereiding neem ik ?

De huid mag niet zongebruind zijn, ook het gebruik van zelfbruiners is uit den boze. Producten die de huid irriteren (vitamine A derivaten, fruitzuren) moeten een drietal dagen voor de behandeling gestopt worden.

Doet de behandeling pijn ?

De behandeling is weinig pijnlijk. Patiënten beschrijven het gevoel alsof er een rubberen elastiekje tegen de huid schiet. Geef duidelijk te kennen aan de behandelende arts als de behandeling te pijnlijk is zodat de parameters aangepast kunnen worden.

Hoe verloopt het herstel ?

De huid zal tijdelijk wat rood zien, ouderdomsvlekjes zullen progressief donkerder worden om vervolgens meestal binnen een week af te schilferen. Soms kan de huid een aantal dagen wat gezwollen zijn (voornamelijk bij mensen die veel rode bloedvaatjes hebben die behandeld moeten worden); ijs en een antihistaminicum kunnen hier verlichting brengen. Make-up kan dadelijk terug aangebracht worden .

Hoe onderhoud ik de resultaten?

Hoe gezonder de levensstijl en hoe beter beschermd tegen de zon, hoe langer uw resultaten behouden blijven. Een onderhoudssessie om de 6 à 12 maanden is aan te bevelen.

Wat is de nazorg ?

De belangrijkste maatregel is dat de huid voor, tijdens en tot 2 weken na de behandeling voldoende beschermd wordt tegen UV licht (zonlicht en zonnebank). Extreme warmte of huidirriterende behandelingen worden best gedurende een paar dagen vermeden .

Hoe Huidveroudering voorkomen en behandelen ?

IPL behandelt de door zonneschade veroorzaakte huidveroudering en door het activeren van de jeudigheidsgenen van de huid voorkomt deze behandeling tevens huidveroudering.
De huid gaat zich biologisch jonger gedragen.

MEET VENUS VERSA